HTML

Laza lelki tartással

Friss topikok

• FőAnya: Drága csillagom! Nagyon jó hogyjólérezted magad itthon ezek az éves szabadság örömei és van miből ... (2009.09.13. 19:53) Labor day - Avagy hosszú hétvége :)
  • FőAnya: Próba (2009.06.25. 21:28) Készülök haza! :)
  • FőAnya: nagyon várunk mán a csirek kezdi rántani való sulyát elérni,az uborka érik a napon/most kb 10 fok ... (2009.05.14. 19:58) Tavaszi FACES-party
  • FőAnya: Szia! (2009.05.10. 11:13) Itt volt a nővérem...
  • Faustb: Hahó, na örülök, hogy jól érzed magad és annak is, hogy sportolsz :D Csók B (2009.03.22. 14:40) Lóverseny...

Linkblog

kirándulás

2008.02.20. 21:14 swez

A múlt csütörtökön ránk tört egy hosszú hétvége. A magam részéről az ún. "mid-term break" kapcsán, mert ugye ne dolgozzunk túl sokat egyszerre. El is határoztuk, hogy megnézzük Nyugat-Írországot. Öten mentünk (Orsi, Eszter, Ádám - őket Waterfordból ismerjük és Sergio, akit Ádám munkatársa). Gyakorlatilag az utunk Galway-megyére összpontosult. (Ezen belül Galway és Connemara volt a kitűzött cél.) Na, akkor a részletek:

Első nap, reggel héttől buszozás Galwaybe kb. délig. Vicces volt, mert a waterfordi alakulattal pont egy időben érkeztünk meg. Aztán a szokásos - hostel, kávé, miegymás. Majd megnéztük a híres Cliffs of Mohert. Útközben észrevettük, hogy elmegyünk a Barren mellett is, ami olyasmi, mint a Stonehenge, csak ír, régebbi és egy szikla az egész. :) A Cliffs of Moher arról híres, hogy ez az óceán partján nagy szikla, (mert ugye ez a tengerpart:) kb. 200 méter magas. Gondolom, az élményt nem kell leírni, hogy milyen ilyen magasról lenézni a tengerbe úgy, hogy az óceán felett a Nap a ködbe vész.... Volt végig egy viszonylag magas kőfal (a biztonság kedvéért). Ádám szomorú is volt, mert mondta, hogy amikor ő utoljára itt volt, ez még nem volt ide felhúzva. Engem azért ez megnyugtatott. Este a hostelben még dumálgatás, aztán alvás. Ja, igen! Aki Galwayban jár, annak nagyon tudom ajánlani ezt a hostelt. Nagyon jó kis hangulata van. Természetesen nem tudom, hogy mi a neve, de el tudom magyarázni, hogy merre van! :)

Második nap. Eredetileg az Aran-szigetek lett volna a program, de sajnos átaludtuk az optimális indulási időpontot. Így elmentünk Connemarába. Itt forgatták a Rettenthetetlen című filmet. De az érdekessége, hogy ez az egyetlen fjord Írországban. :) Egy Letterfrack nevű faluban szállásoltuk el magunkat, a tó partján. Gyönyörű kilátás, francia "házi néni", este Orsi-gyártotta-gulyásleves. Na, jó, előtte azért még megmásztunk egy Diamonds Hill nevű csúcsot, ami jó magasan volt. :) Letterfrack állati jó hely. Az a klasszikus "egy utcás" falu. Bementünk a helyi pubba, ahol a spanyol arc miatt angolul beszélgettünk. Kikérem a sörömet, majd a srác alig hallhatóan megkérdezi, hogy magyarok vagyunk-e! :) Nos, nem az akcentusom ennyire gáz, állítólag a fejem nagyon magyaros. :) Ő pedig csehországi magyar, ide rakott fészket tíz éve. (Ennek ellenére itt még mindig turistának tartják a helyiek.)

Harmadik nap elmentünk megnézni az ún. Kylemore Abbey-t. A kertje gyönyörű volt. Meg bent lenni is nagyon jó volt. Állítólag van itt kollégium is. A hangulatot a Harry Potterhez hasonlítanám. Este az utolsó hostelünkben foglaltuk el a kis helyünket.

Hát, ez a hostel megérdemel egy misét. ;) Régen apácák laktak itt, ma egy francia arcé. Ő pedig nem vitt el semmit, csak kicsit átrendezgette a dolgokat. Első ránézésre nem valami bizalomgerjesztő, de később nagyon mulatságos. A lenti udvaron gyóntatószék, a fürdőszobában karácsonyfaégő, a zuhanyzó fölött diszkógömb, a nyúl és tengerimalac akváriumára kiírva, hogy ne beszélj az állatokhoz és még sorolhatnám. Este itt bandáztunk még a magyar sráccal (Péter) és egy ausztrál arccal. Az arcocska a kicsit gyenge idegzetű örökbefogadott lányát volt hivatva meglátogatni, akit én nem láttam vele.

Az utolsó nap, pedig Inishmore. Az Aran-szigetek legnagyobbika. Valami fantasztikus, hogy milyen ez a hely. Útközben láttunk fókát és delfint. (Amikor ezt Ronannak elmeséltem, azt mondta, hogy olyan fejet vágtam, mintha először láttam volna. Kedves Ronan, először láttam ilyet! :) Ott egy kisbusszal vitt minket egy arc körbe a szigeten. A legviccesebb az volt, hogy minden el volt kerítve, kővel. A kődarabok között nem volt semmi, valószínűleg a súlyuk miatt maradnak ezek a helyükön. "Idegenvezetőnk" elmondta, hogy ez azért van, mert minden terület valakié, rengeteg a kő, és így lehetett csak rendet rakni, hogy ezeket kerítésnek használják fel. Van itt egy erőd is. Nagyon-nagyon magasból lehet itt is a tengerre nézni. Ijesztő és bámulatos.

Egyébként ezen a három szigeten az emberek írül beszélnek. (Persze azért tudnak angolul is.) Az íreknek ír nyelvből is le kell érettségizniük. Ezért a középiskolában nyáron vannak itt "ír táborok", amiket a tanítóképzős főiskolások gyakorlatként csinálnak, tehát ingyen. Így mindenki boldog, mert olcsó és jó buli. Ettől eltekintve eléggé elmaradott ez a rész. 1975 óta van elektromos vezetékük. Ivóvizet, hatalmas esőgyűjtő tárolókból nyerik. Az arc, aki körbevitt minket, mégis nagyon boldognak tűnt, hogy ott lakhat. :)

Képeket felraktam, viszonylag ömlesztve, de legalább kommentekkel! :)

Március közepén a tavaszi szünet örömére, haza tudok menni. Ez már csak azért is áldásos, mert ekkor ismét három napra egy országban leszek a drága nővéremmel. :) Annak aki ÍRmagjase név alatt írt nekem, üzenem, hogy a kérdésedre nagyon szívesen válaszolok egy "gyűszűnyi" mellett! (Persze, csak az íze kedvéért! ;)

Ölelés

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

susanna_hungary 2008.02.22. 05:59:33

Haliho! Latom jol el dumcsiztatok DeKatival a blogomon! Persze, itt le van tiltva a blikk.hu, biztos ennek is apu az oka:)) En voltam sielni tegnap!!! Marha jo volt, kicsit szetnyomizta a labamat a bakkancs:) Pontosan 2 het mulva ulok a gepezetre:)))
csok

ÍRmagjase · http://www.pictureclub.hu 2008.03.28. 21:35:02

Baszkinigger!
Ahhoz képest, hogy teljesen váratlanul és spontán egy teljes sportszergyár varrodájának a gyűszűtömegét lepróbáltuk, csupa kérdőjel maradtam.
Na meg amíg aztat mind elmosogatom mer neked most ottan minden ilyet elintéz a hülye időjárásod!!!